class='date-header'Wednesday 7 March 2018

آیا می دانید آکنه روزاسه یا روزاسه دمودکس چیست؟


روزاسه دمودکس چیست؟

روزاسه عبارت است از التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولاً گونه‌ها، بینی و پیشانی). بیماری هر دو جنس زن و مرد (به خصوص افراد با رنگ روشن پوست) را درگیر می‌کند. سن بروز معمولاً ۳۰ تا ۶۰ سال است.

علائم روزاسه:
پوست خشک/ وجود قسمت های خشک در پوست
منافذ بزرگ شده
برآمدگی پلک چشم
اختلال در دید
سوزش پوست
بینی متورم
قرمزی و برآمدگی عروق صورت

گاه ضایعات در گردن، کتف، گوش و سینه نیز مشاهده می‌شوند. ممکن است قرمزی و تورم پوست همزمان با سایر ضایعات پوستی مانند تلانژکتازی (برجسته شدن عروق)، پوسچول و پاپول باشد. درگیر شدن گسترده بینی، که بیشتر در آقایان دیده می‌شود، به رینوفیما (rhinophymaa) معروف است.

در افراد با پوست روشن و بور و کسانی که صورتشان به راحتی سرخ می‌شود این اتفاق بیشتر می‌افتد در مراحل ابتدایی بیماری خودبخود عود و بهبودی نشان می‌دهد ولی اغلب پیشرفت کرده و سالها ادامه می‌یابد. در خانمها شایعتر از آقایان‌ است‌، اما در آقایان‌ شدیدتر است‌.

برخی از دلایل احتمالی ایجاد روزاسه:
اختلال در سیستم ایمنی بدن
اختلال در سیستم عصبی بدن
ژنتیک
استرس
غذا های داغ و تند
مصرف الکل
تراکم بالای جمعیت انگل های دمودکس

طبق تحقیقات انجمن جهانی روزاسه در سال 2007، انگل دمودکس #فولیکولوروم به عنوان عامل و یا تشدید کننده ی روزاسه شناخته شد. محققین دریافتند که این انگل ها توسط باکتری که با خود حمل می کنند و پس از مرگ خود روی بدن ما آن را آزاد می کنند سبب تشدید عفونت و در نهایت بروز روزاسه می گردند، نام این باکتری #باسیلوس اولرونیوس می باشد.

خوشبختانه تکنولوژی مایت سولوشن #آنجکس و استفاده از محصولات و دستورالعمل های پروتکل انجکس آن به بهود مشکل دمودکس #روزاسه و سایر مشکلات پوستی مرتبط مانند #آکنه #بلفاریت #درماتیت_سبوره #خارش_پوست #ریزش_مو و بسیاری موارد دیگر کمک می کند.

جهت سنجش تراکم مایت های دمودکس تست آنلاین دمودکس استفاده بفرمایید.

تست فارسی آنلاین دمودکس

ظرف چند دقيقه با پاسخ به پرسشنامه آنلاین زیر، ميزان تراكم نسبی مايتهای #دمودكس پوست خود را تخمين بزنيد:

No comments:

Post a Comment